Never Say Never♥ - Part 1♥

"-Stephany, Kom ett tag" Hörde jag min mamma ropa ifrån köket på nedervåningen.
Jag försökte ignorera henne och låtsades att jag sov. Jag kollade på klockan. 09.08.
"-Stephany!"Hörde jag mamma ropa igen.
"-Men vad vill du?!" Skrek jag.
"-Kom ner"Svarade mamma.
Jag gick ner för trappan och in till köket.
Jag blängde på min mamma som stog där och fixade frukost åt mig och mina syskon.
"-Godmorgon,sötnos" Log hon åt mig.
"Vad vill du mamma" Frågade jag.
"Era saker har kommit fram till Kanada nu.Pappa är i huset och fixar lite med era rum." Sa mamma.
Jusste flytten till USA.
"-Va, men vaddå Kanada?! Vi skulle ju flytta till New York." Sa jag som inte förstog någonting.
"Jag vet älskling men det har tydligen blivit lite ändringar.!" Sa mamma och strök mig över håret.
Åhh tänkte jag. Kanada. Jag som faktisk hade sett fram imot flytten efterssom
att vi skulle flytta till våran pappa i New York.
"Har du packat dina kläder som du ska ha under resan?" Frågade mamma.
"Ja." Sa jag.
Alla våra saker hade skickats till pappa i förväg och mitt och mina syskons rum stog helt tomma.
Förrutom en säng och kläderna vi ska ha idag och en liten resväska med vad vi behöver till resan.
"Kan du gå och väcka Nick och Alli?" Bad mamma.
Jag gick upp för trappan och bort till Allis rum. Jag bankade på dörren.
"Alli vakna" Skrek jag.
Bakom mig öppnades dörren till Nick's sovrum.
"-Måste du stå och skrika när folk sover, pucko" Sa han surt.
Jag himlade med ögonen och ignorerade honnom.
Sen vände jag mig mot Allis rum och gick in. Jag gick fram till hennes säng och drog av henne täcket.
"MEN VAFAN, STEPH!!!!" Skrek hon.
"skyll dig själv" sa jag och gick ut.
Jag gick ner till köket där mamma och Nick satt vid köksbordet. Jag satte mig ner och började bre en smörgås.
"kommer Alli?" Frågade mamma.
"jag vet inte jag väckte henne iallafall" Svarade jag.
Då hördes klampande och tunga steg i trappan.
"hon kommer" sa jag.
Alli kom och satte sig vid bordet utan att säga ett ord. Hon blängde på mig.
"Ni måste skynda er lite,vi ska åka om 40 minuter." Sa mamma.
"-VA?! men det hinner inte jag fixa mig på, mamma" Sa Alli.
"Då får du väll se till att du gör det." Sa jag retsamt och gick ifrån bordet.
Jag gick in i badrummet och tog en tandborste och borstadetänderna.
Sen gick jag in på mitt rum och hämtade nässecären med smink och sminkade mig.
Sen la jag tandborsten och sminket i min rosa resväska och gick ner och ställde resväskan i hallen.
Det var 20 minuter kvar tills vi skulle åka så jag gick upp och kollade hur det gick för Alli och Nick.
"Alli du vet att vi ska åka om 20 minuter" Sa jag till min syster som stog i pyjamas och sminkade sig.
"Shit!!! okej tack" Sa hon
"Ska jag hjälpa dig med något" Frågade jag.
"Nej" Svarade hon
Jag gick ut från Allis rum och sen gick jag in till Nicks rum men han var inte där.
Konstigt tänkte jag men jag brydde mig inte så mycket.
Sen gick jag ner till köket där min mamma stog och ställde in frukosten.
"Jag kommer sakna dig mamma" Sa jag.
"Men älsklingen, jag kommer sakna er med. Men jag lovar att ringa er."
Mamma kramade mig och pussade mig i pannan.Hon satte händerna på mina kinder och kollade in i mina ögon.
"Men jag tror att det är bäst  så här. Du vet att det är bäst för er att bo hos pappa nu när jag jobbar så mycket"
"Jag vet, men ...." Sa jag.
"vi måste åka nu,gumman" Sa mamma
Hon ropade på Alli och Nick.
Jag sprang upp och kollade på mitt rum en sista gång. Jag skulle sakna den lila tapeten och svarta gardinerna.
En tår rann ner för min kind. Det är inget speciellt med det här huset men jag har bott här sen jag var liten.
När mamma och pappa skildes så flyttade han en kilometer och sen till New York. 
Men nu ska han tydligen flytta till Kanada också. Jag suckade.
Jag kände en tår rinna ner för min kind.
När jag kom ner så stog Alli, Nick och mamma och väntade på mig.
Mamma log mot mig och tokade bort tåren från min kind.
Men hon sa ingenting, vilket var skönt. Det var det bästa med henne at hon förstår mig så bra.
Hon ser på mig när jag inte vill prata.
Vi gick ut till bilen. Det regnade idag.Jag kommer sakna sverige.
Vi rullade ut från parkeringen och började åka mot Arlanda. Det tog ca en halvtimma att åka dit.
När vi var där så letade vi reda på gaten och där fick vi säga hejdå till mamma.
Det var jättejobbigt att säga hejdå.Alla grät. Mamma grät nog mest. Vi lovade varandra att ringa jätteofta.
Tillslut var vi tvugna att gå för att det var bara 15 minuter tills planet skulle gå.
Det var en som jobbade där som skulle hjälpa oss att hitta rätt.
När vi väl satt på planet så kände jag hur det började pirra i magen.
5 minuter senare så sov jag.
Några timmar senare blev jag väckt av Alli.
wow nu var vi värkligen i Kanada. Vårat nya hem.
Jag kunde inte låta bli att le.
Vi gick av planet och tog vårat handbagage.
Sen gick vi ut för att hämta våra resväskor.
Jag kollade mig omkring för att se om pappa stog där.
Där stog han!
"PAPPA"- Skrek jag och sprang fram för att krama honnom.
Jag hade int träffat pappa på 7 månader.
Alli och Nick vart minst lika glada för att träffa pappa.
Men Alli och Nick visste inte att  vi skulle bo i Kanada, dom trodde att vi skulle bo i NY
"Pappa vad gör vi i Kanada" Frågade Alli
" Det är här vi ska bo. Vi har precis köpt ett hus här,det är bara Stephy som vet" Svarade pappa.
"ehm pappa..vad menar du med vi har köpt ett hus?" Frågade Alli
"Jag berättar när vi kommer fram till huset!" Sa pappa.
" Ni kommer älska huset. Det är jättestort och ni har jättestora rum och egna badrum" Sa pappa.
När vi hade hämtat våra väskor så gick vi ut till parkeringen.
"Här är vår bil" Sa pappa
"PAPPA VILKEN GRYMT SNYGG BIL" sa Nick.
En svart Range Roover.
Den var stor inuti. Vi åkte i ungefär 45 minuter.
Sen parkerade pappa framför ett stort vitt hus so mlåg precis vid havet. wow. Jag hade aldrig sett ett finare hus. Stora glasfönster och en jättefin balkong.
"En basketplan" Sa Nick glatt när han såg att vi hade en basketplan på framsidan.
Pappa ruffsade om Nick i håret.
"Men pappa. Huset är jättefint oså men varför flyttade vi hit?" Frågade Alli
"Det andra i NY var för litet." Svarade pappa.
"Men vi är ju 4 st och huset hade 4 sovrum" Svarade Alli.
"Heej" Hörde vi en röst bakom oss och vi väde oss om.
Där stog en smal tjej i pappas ålder men blondt långt hår uppsatt  i en hästsvans.Bakom kvinnan stog 3 barn.
Jag och Alli kollade undrande på varandra, Vilka är det här!?


Okej första delen. Väldigt seg och tråkig men den blir bättre, jag lovar!
Vad tycker ni? KOMENTERA♥
puss


Kommentarer
Postat av: Susann Andersson

Goddag! vad spännande dina inlägg verkar vara. lär definitivt läsa din blogg lite mer! =P Hoppas du har en trevlig vardag =)

2011-06-27 @ 22:50:27
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback